dilluns, 10 de gener del 2011

LA PICA 2011, superada amb èxit

Ahir varis membres del grup BTT Morell i del CC El Morell vàrem participat per primera vegada en aquesta ja consolidada i prestigiosa pedalada hivernal, la primera pedalada anual que ja compta amb quatre edicions a les seves esquenes, i que cada any aconsegueix reunir un nombre més elevat de participants, concretament hi vàrem ésser presents cinc bikers, l'Andreu, el Joan Maria, el Josep, el Ferran i el Joan, realitzant tots el circuit vermell.

Enguany, com en les darreres edicions, també hi ha hagut dos recorregut ben diferenciats en quant a dificultat, longitud i desnivell positiu, el circuit vermell amb un recorregut de 36 Km i 1000 metres de desnivell acumulat, és un circuit exigent i el nivell de dificultat és elevat, tant a nivell físic com tècnic, i el blau amb un recorregut de 33 Km i 730 metres de desnivell acumulat, el nivell de dificultat no és gaire elevat, tot i contenir algun tram de sender (informació extreta del llibret informatiu de La Pica 2011 editat per BTT Tarragona, aquestes dades eren orientatives i podien estar sotmeses a modificacions). Les dades recollides pels nostres aparells de mesura han estat les següents: un total de 33,40 Km amb el comptaquilòmetres Sigma 1609 STS; i un total de 34 Km  i un desnivell positiu acumulat de 968 metres amb navegador GPS, per tant podem dir que ni la longitud ni la altitud del circuit vermell coincidien amb les descrites per la organització però s'hi aproximaven força, s'ha de tenir sempre en compte que hi han uns marges d'error degut a què els aparells de mesura poden tenir diferents calibracions, a més els GPS poden donar resultats diferents en funció del nombre de punts de mesura que tinguin predeterminats a la configuració de l'aparell, també existeix la possibilitat que no es rebi bé el senyal dels satèl·lits en algun moment determinat en passar per zones amb manca de cobertura com poden ser zones amb espessor de massa forestal, ponts, túnels, etc.

D'un total de 768 inscripcions inicials, 468 de les quals eren per al circuit vermell i 300 per al circuit blau, es van classificat finalment un total de 721 persones, 450 al circuit vermell i 271 al blau.

Nosaltres vam sortir d'El Morell a dos quarts de vuit del matí, i en arribar a Picamoixons i un cop aparcat el vehicle, vàrem anar a recollir els dorsals juntament amb el lot d'obsequis, i a esmorzar xocolata desfeta amb coca i donuts. Cal dir que en el lot d'obsequis hi podem trobar una ampolla de vi Susel de Sarral Cavernet Sauvignon del 2009 amb etiqueta personalitzada per a la ocasió, un llibre "Melcior Mauri o una altra forma de lluitar contra el temps" de Josep Maria Cuenca de la col·lecció Perfils de Cossetània Edicions (em consta que no tots els lots portaven el mateix llibre), un parell de mitjons negres personalitzats per a la ocasió amb inscripcions en blanc, un exemplar de la revista Natura Aventura concretament el núm. 45 corresponent al desembre de 2010, un davantal i un temporitzador de cuina Gallina Blanca, una ampolleta de 33 cl d'aigua Veri, un tub de 50 g de crema homeopàtica Arnica-Sport Gel dels laboratoris DHU Ibérica, i un pot de plàstic per aliments amb diferents tipus de neules.

Al despuntar el dia el cel estava tapat i fins i tot es van escapar algunes gotetes d'aigua, tot semblava apuntar que la jornada podria estar passada per aigua i que ens podria remullar la pedalada, però per sort tot va quedar en això, i de mica en mica el cel es va anar aclarint, fins el punt d'acabar sortint un bon sol durant algun moment en el decurs de la pedalada.

Abans de donar el tret de sortida es van fer uns parlaments per retre un petit homenatge al ciclista Jordi Mariné, que als seus 69 anys ha participat i ha finalitzat totes les edicions de La Pica, i que va ser la persona encarregada de tallar la cinta per donar inici a la pedalada que va començar a dos quarts de deu, tal com estava previst.

Es va sortir en direcció a Valls per carretera, va ser durant aquests quilòmetres on es va poder estirar la cursa per tal d'evitar les aglomeracions de gent en els trams de sender que vindrien més endavant. A partir de Valls ja agafem camí, primer asfaltat i després terrer, en direcció a Masmolets i d'aquí ens aproximem al peu de la serra de Miramar, on aproximadament al Km. 12 trobem el primer avituallament, a partir del qual ja començarien les ascensions a través de tot un seguit de camins i corriols entre el bosc, tant ascendents com descendents, entre els quals podem trobar-hi dos corriols ascendents amb rampes molt pronunciades, amb un pendent del 30 % de desnivell, el primer amb una longitud de 300 metres, en els quals un cop posats els peus al terra vàrem haver de continuar fent-los a peu,  aquestes vies ens fan guanyar altitud  de mica en mica i finalment ens porten al poble de Miramar on hi ha el segon avituallament, a partir d'aquí comença un llarg descens, al principi uns pocs metres per carretera i després la resta per un sender entre els pins del bosc, que a base d'un bon nombre de revolts tancats i d'altres dificultats tècniques que ens ofereix la orografia del terreny ens du fins les portes de Fontscaldes (aquí ens esperaven, per veure'ns passar, tres companys nostres que no han participat a La Pica i han pedalat fins aquesta població on han esmorzat al restaurant Cervelló), població que travessem  i deixem de seguida per adreçar-nos a realitzar l'últim ascens de la jornada, quan ja hem guanyat uns quants metres en pujadeta suau i abans de començar els pendents més forts ens troben el tercer avituallament acompanyat pels ritmes batucaires del grup vallenc Vallsamba, a partir d'aquí toca suar la cansalada una mica més, en aquesta ascensió hi troben el tercer pendent amb un desnivell elevat, en aquest cas es tracta de pista i no de corriol, un cop superats uns metres alguns hem de posar els peus al terra en una ocasió i continuem uns metres a peu però finalment muntem la burra i cavalquem altre cop fins el final de la costa, on ja queda poquet per arribar al cap d'amunt del coll, un cop allí comença un altre llarg descens aquest cop per pista i camins fins arribar novament al poble de Picamoixons.

Cal fer un especial reconeixement a la organització d'aquest esdeveniment, per la seva manera de saber fer les coses, vetllant en tot moment per un correcte desenvolupament de la jornada, des de l'arribada dels vehicles distribuint-los en els reduïts espais de què disposa la població, fins l'arribada al final de cursa, passant per un correcte marcatge dels circuits i posant controls en totes les bifurcacions del traçat dels mateixos, un ampli desplegament de personal per garantir la seguretat dels participants en tot moment, uns avituallaments en els que no hi va mancar de res, l'esmorzar abans de la sortida, la botifarrada a l'arribada, el servei de massatges musculars, i un conjunt de petits detalls que ja ens fan pensar en la cinquena edició.

Aquí podeu visualitzar i descarregar-vos el TRACK del recorregut del circuit vermell.

Cliqueu per consultar les CLASSIFICACIONS

Aquí hi trobareu enllaços a diversos àlbums de FOTOS.